Een erg zware week (not)! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bas Kemink - WaarBenJij.nu Een erg zware week (not)! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bas Kemink - WaarBenJij.nu

Een erg zware week (not)!

Blijf op de hoogte en volg Bas

14 September 2012 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal, hierbij mijn eerste reisverslag vanuit Ecuador.

Zaterdag 8 september zijn we met ons hele gezin naar Brussel gegaan en hebben daar nog een gezellige laatste avond gehad. Zondag de 9e was het dan zover de vlucht, mijn vlucht zag er als volgt uit: Brussel-Madrid, Madrid-Bogota, Bogota Quito.

Het werd erg leuk toen ik met mijn E-Tickets ging inchecken, de lieve vrouw achter de balie zei het volgende: allee manneke, u heeft geen retourticket u zal Ecuador dus niet binnenkomen. Slik, gelukkig had ik 18 uur de tijd om te bedenken wat ik bij de grens in Ecuador ging zeggen, erg fijn zat ik niet in mijn stoel kan ik je vertellen. (het is trouwens wel fijn dat je een moeder hebt die alarm slaat en er hulptroepen klaar staan op het vliegveld)!

In Quito kwam ik gewoon door de migratie heen en kreeg mijn stempel, de familie Elizalde (De familie van Nicolas) stond me op te wachten op het vliegveld. Rond een uurtje of 2 was ik thuis, teringjantje jongens wat een keet heeft die gast echt supergaaf! Hup Nicolas bij zijn broer in bed en ik mijn eigen bed en badkamer, niet verkeerd dus;)

Ik zal even kort mijn week samenvatten anders wordt het een erg lang verhaal!

Maandag: Quito in met Nicolas en Veronica (de vriendin van Nicolas) en geluncht met de hele familie. S'avonds met de vrienden van Nicolas aan het borrelen. O.a. 2 dames uit Argentinie, een uit Mexico en 2 erg lachen kerels uit Quito.

Dinsdag: Met Lorena (de moeder van Nicolas) en Veronica met de toeristenbus getoerd door Quito, erg gaaf en veel gezien. S'avonds speelde Ecuador tegen Urugay dus kwamen weer alle mensen naar Nicolas naar het huis van Nicolas, geborreld tot 3 uur en me aan de Salsa gewaagd! Don't cry hips don't lie is mijn nieuwe motto!

Woensdag: Naar de countryclub met Nicoals en Juan (zijn broer) en de 2 Argentijnse dames, een balletje geslagen en gezwommen en weer uitgebreid geluncht! (Argentijnse bikini's zijn trouwens erg interessant). S'avonds sushi gegeten en Fleur opgehaald van het vliegveld, met Fleur zal ik samen in Ambato gaan werken.

Donderdag (vandaag): Met Lorena, Fleur en Veronica met een lift de hoogste berg opgeweest, 4100 meter. Erg mooi uitzicht, daarna weer geluncht met het hele zooitje. Nu even snel typen en vanavond lekker stappen. Morgen gaan we naar de heet water baden dus dat is ook niet verkeerd.

Ik heb erg genoten van deze week, aankomende zaterdag zullen wij naar de Pater gaan in Quito, ik denk dat de omslag er groot is maar ik heb er wel heel veel zin in! Zondag zal de Pater ons naar Ambato brengen waar ons project is! Ik ben benieuwd wat ons daar allemaal te wachten staat maar ik zal jullie op de hoogte houden!

Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje! En tot de volgende x!

Adios amigos!

Bas


  • 14 September 2012 - 06:59

    Jorrit:

    Pff, ziet er slecht uit joh, heb nu al medelijden met je! Geniet ervan, en leer mij als je terug komt ook de salsa even!

  • 14 September 2012 - 07:44

    Kristel:

    Heyyy Bas,

    Ik ben je aan het volgen!!! Leuk die eerste week de toerist zijn!!
    Goede overgang zaterdag!!! Ben benieuwd wat je eerste indruk is daar!
    Lfs kristel

  • 14 September 2012 - 07:44

    Kristel:

    Heyyy Bas,

    Ik ben je aan het volgen!!! Leuk die eerste week de toerist zijn!!
    Goede overgang zaterdag!!! Ben benieuwd wat je eerste indruk is daar!
    Lfs kristel

  • 14 September 2012 - 08:40

    Dj Jay-force:

    He Topper!
    Klikt goed allemaal dat vrijwilligers werk van je ;)
    Geniet nog ff van je vrije tijd en succes!!

    Kusjes

  • 14 September 2012 - 09:39

    Nienke:

    He Bas,

    wat fijn om te lezen dat je eerst even een weekje de tourist heb kunnen uithangen!
    Lekker rustig en dadelijk pas echt alles mee maken!
    Ik ga je proberen te volgen, hopelijk is ons internet in India ook een beetje snel,
    haha dan kunnen Frédrrique en ik lezen hoe jij t werk ervaart!
    Waarschijnlijk zien we je op de terugkom dag van Samen!


    Geniet er van! X

  • 14 September 2012 - 11:09

    Wouter:

    Slaapkamer met eigen badkamer en een dikke keet? Je zei tegen ons dat je straatkinderen ging opvangen. Ik wil mijn tientje terug! :P

  • 14 September 2012 - 12:22

    Pa:

    wie vangt nou wie op ???????
    je hebt mij nooit verteld dat jij het straatkind bent ................

  • 14 September 2012 - 12:58

    Rick M:

    bassie!!
    wat klinkt dit allemaal vreselijk man..! zo wil straks toch niemand meer vrijwilligers werk doen..:P
    Geniet nog even daar bij Nicolas, want volgende week gaat het dan echt gebeuren;) bij deze wil ik je alvast veel succes wensen en zeker heel veel plezier!;) ben erg benieuwd na je volgende verhalen man.. Viele Spass:)!

    P.S doe Nicolas de groeten hier uit huize Empe!!

  • 14 September 2012 - 13:28

    Patricia B:

    Hey Bas,

    Jezus wat een kut leven heb jij zeg :p Leuk om te lezen dat je je prima vermaakt. Ik ben benieuwd hoe het straks bij het project is. Gedraag je, wees lief en have a nice life :p

    Groetjes aan Nicolas

  • 14 September 2012 - 13:56

    Antoinet Kemink:

    Hey Bas,
    Wat een prachtige week heb jij gehad zeg, super. Wat leuk dat Nicolas en Veronica weer samen zijn, doe haar vooral de hartelijke groetjes van mij. Mooi dat Fleur ook nog even op adem kan komen voordat het echte werk gaat beginnen. Zaterdag gaat het dus serieus worden........ ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Heel veel succes en geniet nog van je laatste avondje bij de Elizaldes. Phhhhh wat kunnen die kinderen verwennen zeg. Luuk kreeg al acuut heimee -)

    Dikke kus en pas goed op je zelf (en Fleur)

  • 16 September 2012 - 19:54

    Dorine Zijlstra:

    Dat klinkt heel feestelijk! Je hebt je dus ook al aan de salse gewaagd, haha: ben benieuwd naar de foto's ;-)
    Vandaag dus samen met Fleur naar het project. Ik ben echt enorm benieuwd naar jullie indrukken!

  • 18 September 2012 - 14:32

    Antoinet Kemink:

    Hi Bas,

    Ik hoor van Lorena dat jullie in Ambato geen internet tot jullie beschikking hebben maar dat het heel goed gaat. Blijf haar sms-en, blijven wij op de hoogte. Al een echte kok geworden.... tjonge, jij bent ook van alle markten thuis. Succes mannetje, ga ervoor.

    Dikke kus

  • 18 September 2012 - 17:28

    Bas Kemink:

    Heey Toppers,

    Bedankt voor alle leuke reacties! Heb nu eindelijk internet maar geen tijd om een blogje te maken!

    In de loop van volgende week hoop ik een nieuw verhaaltje te kunnen maken en wat foto"s te kunnen uploaden!

    Grtz Bas

  • 18 September 2012 - 18:27

    Antoinet Kemink:

    Blij van je te horen man. Wij kijken uit naar jouw verhaal en natuurlijk naar de foto's.

    groetjes en een dikke kus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Bas

Hallo allemaal, welkom op mijn webblog. Mijn reis zal de eerste 5 maanden gaan naar Ambato Ecuador, hier zal ik op een project ondersteuning bieden aan straatkinderen. Hierover zal ik jullie uitgebreid berichten in mijn blog. Na mijn tijd op het project zal ik een reis gaan maken door Zuid-Amerika, m.b.t. de reis heb ik eigenlijk nog niks gepland dus hopelijk ga ik jullie verrassen!

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 16653

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 30 November -0001

Ontwikkelingshulp in Ecuador

Landen bezocht: